کاربردهای دانش داده کاوی در صنعت بانکداری موسسه پژوهشی داده کاوی گیتا
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۹ مرداد - تعداد بازدید: 4652 بار

کاربردهای داده کاوی در صنعت بانکداری

صنعت بانکداری در کشورهای توسعه یافته از جمله کاربران اصلی دانش نوین داده کاوی و پیشروان بهره گیری از این دانش می باشند بگونه ای که امروزه این دانش در تمامی عرصه های این صنعت از جمله :

 

·         بخش بندی مشتریان

·         برنامه ریزی ارتقا سـطح رضایتمندی کارکنان و مشتریان

·         اعتبار سنجی مشتریان

·         کشف تقلب و کلاهبرداری

·         مدیریت ارتباط با مشتریان

·         پیش بینی بـازار رقابتـی

·         تعیین ارزش عمر مشتریان

·         برنامه ریزی تبلـیغات و بازاریابی

·         هدف گذاری مشتریان باارزش

·         ارزیابی شعب و کارکنان

·         جایابی و برنامه ریزی ایجاد شعب جـدید

·         برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی

 

با توجه به آنکه داده كاوي فرآيندي اسـت كه از انواع تكنيك هاي مدل سازي و آناليز داده براي كشـف الگوها و ارتبـاطات در داده ها براي انجام پيش بيني هاي دقيق بهره مي برد، اين امر بانک ها را در موضوعات متنوعی یاری می دهد. امروزه حجم انبوه داده های مشتريان و تعاملات پيچيده فزاينده با آنان، داده‌کاوی را به صف مقدم سودآور كردن ارتباطات با مشتري سوق داده است بگونه ای که استفاده از دانش جديد داده كاوي به عنوان جدیدترین و برترین روش حل مسئله براي پايگاه هاي داده اين صنعت بسيار حياتي بوده و بدین جهت امروزه دانش داده کاوی در تمامی موضوعات و برنامه ریزی های خرد و کلان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نقشی موثر ایفا می نماید.

در این راستا موسسه پژوهشی داده کاوی گیتا به عنوان اولین و بزرگترین طراح و مجری پروژه های داده کاوی و هوش تجاری در صنعت بانکداری محصولات خود  را در عرصه های تخصصی زیر ارائه می نماید.

بسته آموزشی هوش تجاری

و داده کاوی در صنعت بانکداری

بسته هوش تجاری مدیریت ریسک

 و کشف تقلب در صنعت بانکداری

 

               ·         کتاب داده کاوی 1

          ·           کتاب داده  کاوی 2

          ·          مجموعه مقالات کنفرانس های داده کاوی با محور بانکداری

          ·          شناخت الگوی رفتاری گروه های خاص مشتریان

  ·          کشف و شناخت انواع الگو های تقلب های مالی نظیر پول شویی

  ·        کشف و شناخت سو استفاده از کارت های بانکی

  ·         کشف و شناخت سرقت اطلاعات مالی

  ·         شناسایی مشتریان بد حساب

  ·          کاهش ریسک وقوع جرم

بسته هوش تجاری

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

بسته هوش تجاری

رتبه بندی اعتباری مشتریان

 

        ·         برنامه ریزی هوشمند ارتباط با مشتریان در راستای جذب، حفظ، توسعه، و وفادارسازی مشتریان با ایجاد شناختی دقیق، کامل و کاربردی از مشتریان بانک و درک الگوی رفتاری متفاوت و نیازهای هر یک از آنها.

·         بخش بندی مشتریان بانک ها با هدف تشخیص مشتریان ارزشمند و مشتریان در آستانه ترک و  برنامه ریزی موثر و طراحی خدمات دقیق تر و هدفمندتر در جهت پاسخگویی صحیح و متناسب با نیازهای خاص مشتریان.

·          تعیین ارزش عمر مشتریان و شناسایی مشتریان باارزش

 

         ·          برنامه ریزی هوشمند تعیین میزان اعتبار مشتریان

 ·           کشف عوامل تعیین کننده میزان اعتبار مشتریان

 ·           کلاس بندی و رده بندی مشتریان بر اساس اعتبار

 ·           تعیین میزان اعتبار تخصیصی به هرکدام از مشتریان

 ·           پیش بینی اعتبار آتی مشتریان در آینده گسترش اعتبار مشتريان كنوني و تصويب وام‌ها

 ·           کاهش ريسك بانك‌ها در تخصیص اعتبار

 ·           کاهش عدم بازگشت اعتبارات تخصیصی

 

  


برچسب ها:
ارسال به شبکه های اجتماعی:
تصاویر مرتبط
مطالب مرتبط
کلیه حقوق برای موسسه داده کاوی گیتا محفوظ است!
All Rights Reserved For Gita Data Mining Research Institution!